Tydzień Świadomości Dysleksji

Tydzień Świadomości Dysleksji
W naszej szkole obchodzimy 23 – 27 października pod hasłem rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
„Uczeń z dysleksją też czyta książki”
W tym czasie zachęcamy uczniów, rodziców i nauczycieli do szczególnej aktywności związanej ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Wszystkie działania naszej akcji mają na celu przybliżenie trudności, z jakimi muszą zmagać się uczniowie z dysleksją rozwojową.
Program
Poniedziałek
„Poczytaj mi kolego koleżanko”- na przerwach zapraszamy do biblioteki szkolnej, gdzie starsi uczniowie będą czytać młodszym kolegom.
Wtorek
24 października zapraszamy chętnych rodziców dzieci z dysleksją lub podejrzeniem dysleksji rozwojowej na warsztaty. Podczas zajęć będzie można dowiedzieć się, jakie ćwiczenia można wykonywać w domu, aby pomóc dziecku z trudnościami funkcji słuchowych. Zapraszamy do sali 49, godz. 17.30-18.30

Środa
Gra ogólnoszkolna- niespodzianka dla wszystkich uczniów.
Prosimy o rozglądanie się po korytarzach 🙂
Czwartek
„Zadaniowy czwartek”- zapraszamy wszystkich uczniów oraz nauczycieli do wspólnej zabawy odszyfrowania zadań dla dzieci z dysleksją.
Zabawę z zadaniami rozpoczynamy od pierwszej przerwy, dolny korytarz przy sali 24. Każdego uczestnika spotka miła niespodzianka.

Piątek
„Dzień z dyktandem graficznym” i niespodzianką – zapraszamy do wspólnej zabawy wszystkich uczniów.
Dyktanda będą dostępne w sali 49.

Uczniów klas I- III zapraszamy do wzięcia udziału w akcji- „Opracuj trudny wyraz”- praca plastyczna.
Prace wywieszone będą na drzwiach klas od 23 października.

Uczniów klas 4-7 zapraszamy do udziału w akcji – „Tworzenie wiersza
o regułach ortograficznych”. Wiersze także będą wywieszone na drzwiach klas. Najlepsze wiersze zostaną umieszczone w gazetce szkolnej.

Rodziców serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułami umieszczonymi na stronie naszej szkoły w zakładce „artykuły”
„Felieton Renaty Czabaj „Niełatwo być rodzicem dziecka z dysleksją”
Małgorzata Różyńska „Jak rozwijać w dziecku pasję czytania”
Marta Bogdanowicz „Dzień powszedni dyslektycznego dziecka”
Teresa Ziegler „Jak oswoić ułamki, czyli matematyka w domu”
Marcin Szczerbiński „Jak zachęcić uczniów do czytania – przykłady twórczych rozwiązań”
Zainteresowanych Państwa odsyłamy na stronę Polskiego Towarzystwa Dysleksji tam znajduje się więcej ciekawych artykułów.

Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny

Wycieczka do Fabryki Bombek w Józefowie


9 października 2017r. klasy 3a i 3d były na wycieczce w Fabryce Bombek „Silverado”
w Józefowie. Dzieci zobaczyły ok. 6000 bombek o różnych wzorach, kształtach i kolorach. Zostały zapoznane z procesem produkcji szklanych ozdób choinkowych: dmuchaniem, formowaniem i srebrzeniem. Samodzielnie ozdobiły własną bombkę farbami i mieniącymi się brokatami. Na koniec czekała na wszystkich słodka niespodzianka. Dzieci wróciły do szkoły zadowolone i dumne ze

OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE

 

W związku z obchodami Dnia Edukacji Narodowej w naszej szkole w dniu 13 października 2017 roku (piątek) podajemy organizację dnia:

Klasy 1-3 i 4b

Pierwsze trzy lekcje wg planu na 4 lekcji apel w sali gimnastycznej, po apelu dzieci idą do domu. Klasa 3c przychodzi na godz. 8.00 zajęcia w sali 33. Klasa 3b przychodzi     na trzecią lekcję, zajęcia w sali 48.

Klasa 4b uczestniczy w apelu z kl. 1-3.

Klasy 4a i 5-7

Pierwsze cztery lekcje wg planu na 5 lekcji apel w sali gimnastycznej, po apelu dzieci idą do domu.

Uczniowie  mają odwołane zajęcia dodatkowe.

Uczniów obowiązuje strój galowy.

 

Wycieczka klas siódmych

22386602_284235412080318_1660542021_n

W dniu dzisiejszym uczniowie klas siódmych pod opieką nauczycieli pojechali na wycieczkę do Parku Trampolin w Warszawie „Hangar 646”. Celem wycieczki było wyrabianie nawyku aktywnego spędzania czasu wolnego oraz rozwijanie zainteresowania sportem. Po odpowiedniej rozgrzewce przeprowadzonej przez instruktorów był czas na istne szaleństwo. Dziesiątki trampolin, skoki do basenu, poduchy powietrzne, strefa z przeszkodami, to tylko niewielka ilość atrakcji, jakie na nich czekały. Humor dopisywał wszystkim. Po wspólnej zabawie, aby zregenerować siły, uczniowie udali się na wspólny posiłek.

Poetka gościem jedynki

IMG_2251

Poezja Hanny Niewiadomskiej to przykład pięknej polszczyzny. Wiersze  przemawiają  do czytelnika prostotą,  subtelnym humorem i pięknem formy.  Odwołują się do zainteresowań i  doznań dzieci. Prowokują do refleksji. Najzwyczajniejsze rzeczy cudownie się tu „animizują” –  mąka się nudzi w  pojemniku, buty szykują się na spacer, grzebień ma chore zęby.

Czytaj dalej „Poetka gościem jedynki”