Ogłoszenie

• oddział przedszkolny – sala gimnastyczna godz.16.00

18.06.2019r. (wtorek)

• sala gimnastyczna godz. 18.00 – klasy 8

19.06.2019r. godz. 8.30 (środa) –  Msza Św. w Kościele Matki Bożej Częstochowskiej

19.06.2019r. (środa) – dziedziniec szkoły

• 9.45 – klasy 1 – 4
  • 11.00 – klasy 5 – 7

W razie deszczu w sali gimnastycznej wg poniższego harmonogramu:

•   9.45 – kl. 1 – 3
  • 10.30 – kl. 4 – 5
  • 11.30 – kl. 6 – 7

Serdecznie zapraszamy

Skrócone zajęcia

INFORMACJA O SKRÓCONYCH LEKCJACH Z POWODU UPAŁÓW

W dniach 12, 13, 14 czerwca 2019 roku z powodu upałów zajęcia lekcyjne począwszy od pierwszej lekcji będą trwać 30 minut i odbędą się według poniższego harmonogramu:

Lekcje    Godzina
   Przerwa obiadowa 20 minut
               7    11.45 – 12.15
               8    12.20 – 12.50

Świetlica i oddziały przedszkolne pracują bez zmian. Wychowawcy klas I – III opiekują się dziećmi do czasu,  w którym kończyłyby  lekcje  przed zmianą godzin – dotyczy dzieci, któr7e chodzą do świetlicy, pozostałe idą  do domu.

KSIĄŻKA

Na festynie pojawiła się publikacja dokumentująca, w jaki sposób społeczność Jedynki świętowała 100-lecie Niepodległości. Wydawnictwo przygotowali p. Hanna Fuśnik i p. Adam Kudełka. Dziękujemy panu burmistrzowi za objęcie patronatem naszej książki.

Po polsku, angielsku i hiszpańsku

Koniec każdego roku szkolnego to czas podsumowań. Mijający rok ze względu na setne urodziny naszej Ojczyzny był niezwykły. Aby zostawić ślad tych wydarzeń powstała broszura „Jedynka świętuje niepodległość”. Pierwsza część opisuje wydarzenia związane ze świętowaniem, zaś w drugiej znajdują się wyróżnione znaki logo stworzone przez naszych uczniów. Warto taką pamiątkę mieć. Kolejną formą upamiętniającą żywe lekcje historii w Jedynce są 3 filmy. Nasi uczniowie narrację oprócz języka ojczystego nagrali  w języku angielskim i hiszpańskim. Pani Ewa Stachura- nauczycielka języka angielskiego i pan Tomasz Kuszczyk uczący w naszej szkole języka hiszpańskiego czuwali nad poprawnością językową. Warto obejrzeć i skonfrontować swoje umiejętności językowe po kolejnym  roku nauki.

Zielona Szkoła klas 2a, 3b, 3c

W dniach 27-31 maja trzy klasy wyjechały na Zieloną Szkołę w Góry Świętokrzyskie. Każdy dzień dostarczył niezapomnianych przeżyć. Poznaliśmy  kopalnię krzemienia pasiastego, zamek Krzyżtopór, zamek w Chęcinach, Jaskinię Raj,  Kadzielnię, Muzeum Zabawek w Kielcach. Będąc w opactwie  Św. Krzyża dowiedzieliśmy się m.in. skąd wzięła się  nazwa tych gór. Świętokrzyski Park Narodowy zachwycił nas swoim  pięknem, a dąb Bartek swoim wiekiem i rozmiarem. Najbardziej jednak zapadł nam w pamięć dzień spędzony w lesie na zajęciach z survivalu. Nauczyliśmy się jak rozpalać ognisko, zbudować szałas, nadawać sygnały sos, zagotować wodę w butelce plastikowej a nawet znaleźć sznurek w korzeniach. Jednym słowem umiemy już przetrwać w trudnych warunkach poza domem.

Ostatniego dnia spotkaliśmy się z dinozaurami i czarownicami w Bałtowskim Jura Parku oraz zjedliśmy przepyszne lody i gofry. W drodze powrotnej każda klasa śpiewała swoją wymyśloną piosenkę: „Dobrze się czuje i próbuje nowych rzeczy tu…”, „Wyruszam w dal , wyruszam w dal…”, „Przez Zieloną Szkołę z zabawą i humorem!”

WARSZTATY RĘKODZIEŁA

Z myślą o zbliżającym się Festynie szkolnym wolontariusze uczyli się wyplatać kolorowe bransoletki, które będzie można nabyć podczas szkolnego wydarzenia. Dodatkowo 4 czerwca odbyły się w naszej szkole warsztaty rękodzieła. Udział wzięli także wolontariusze, którzy wykonali świece żelowe według własnych projektów i pomysłów. Aby wykonać świece potrzebowali pojemnik, knot, kolorowy piasek, muszelki, cekiny i żel. Zajęcia były kreatywną formą spędzenia czasu, rozwijały umiejętności manualne i estetyczne. Pięknie zapakowane świece będzie można nabyć na stoisku wolontariatu w najbliższą sobotę na Festynie szkolnym.

Przedstawienie 7a

Uczniowie klasy 7a pod okiem nauczycielki języka polskiego przygotowali przedstawienie profilaktyczne pt. „Gra”. Komputer i gry przesłaniają wszystko głównemu bohaterowi, jednak na koniec okazuje się, co w życia naprawdę ma wartość. Siódmoklasiści pokazali nie tylko problemy związane z uzależnieniem od gier komputerowych, ale również trudności dotykające młodych ludzi: potrzeba zrozumienia, akceptacji, bycia lubianym i zauważonym. Przedstawienie odegrano dwukrotnie. W poniedziałek uczniowie wystąpili przed swoimi rodzicami a następnego dnia przed kl. 6-8

3a na szlaku Orlich Gniazd

Zgrana paczka rusza na podbój Ojcowskiego Parku Narodowego i okolic. A okolica piękna i rozległa. Zdobywanie kolejnych zamków i serc przewodników można uznać za motto wyprawy. Pod opieką   wychowawczyni, troskliwych tatusiów i pani katechetki  „wszystko się może zdarzyć „…

Zaczynamy , jak przystało na klasę pierwszokomunijną, od Raju.  Nawet jeśli trzeba chwilę poczekać, to warto. To jedna z najpiękniejszych jaskiń. Następny przystanek w Chęcinach i tu zdobywamy pierwsze wzgórze zamkowe.  Po obiedzie  odwiedzamy w  kaplicę na wodzie, by uczestniczyć w niedzielnej Mszy Św. Spacer o zachodzie słońca kończy pierwszy dzień wyprawy.

Kolejne dni to następne  atrakcje. Rano pobudka, pyszne śniadanie i w drogę! Ojcowski Parka Narodowy wita nas niezwykle malowniczymi widokami. Wapienne skały ze śladami przyszłości, które możemy odnaleźć , bo nie brak w grupie całkiem sprawnych detektywów archeologów, urocza dolina Prądnika i jaskinia Ciemna. Zwiedzamy ją ze świecami. UWAGA! NIETOPERZE NIE WPLĄTUJĄ SIĘ WE WŁOSY! Już to wiemy. Jak również i to, że nie każdą rękawicę da się założyć na dłoń. Rękawica to bardzo charakterystyczna skała wapienna. Po drodze jeszcze Brama Krakowska, jaskinia Łokietka i możemy wracać. Na odpoczynek? Ależ skąd! Przecież nie jesteśmy zmęczeni. Po obiedzie lekcje, śpiewy i… czyszczenie butów ze wspomnień dnia. Wieczorem mecz i zabawy integracyjne.  Po takim dniu sen smakuje jak nigdy…

Wtorek to zdobycie kolejnych zamkowych wzgórz: Ociec u Skały, jak nazwał zamek Kazimierz Wielki upamiętniając tułaczkę Władysława Łokietka i zamek w Pieskowej Skale są już nasze. Na dziedzińcu dobiliśmy trochę monet. Jak nas zapewniała pani mincerka, zupełnie legalnie. Jeszcze zdjęcie pod Maczugą Herkulesa i Pustelnia Błogosławionej Salomei. Wieczorem, w świetle zachodzącego słońca podsumowanie –  tworzenie kolejnej karki kroniki zielonej szkoły.

Środa to wizyta u Benedyktynów w Tyńcu wraz przyspieszonym kursem pisania gęsim piórem i Bochnia. Tym razem zjechaliśmy pod ziemię. To trzeba przeżyć samemu! Rejs łódką i mecz koszykówki 200 m pod ziemią to nie lada  gratka. Wspaniała podróż w czasie o lekko słonawym smaku 😉

Ostatniego dnia  naszej eskapady obejrzeliśmy film podsumowujący  wiedzę o Ojcowskim Parku Narodowym i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Skoro przemierzaliśmy szlak Orlich Gniazd to  wstąpiliśmy do kolejnego zamku, tym razem  w Ogrodzieńcu. Park  Miniatur, Rozrywki, Doświadczeń Fizycznych i tor saneczkowy dostarczyły nam wielu niezapomnianych wrażeń. Za dobre i bezpieczne przeżycie nie tylko Zielonej Szkoły, ale i trzech lat wspólnej pracy podziękowaliśmy Królowej Polski na Jasnej Górze.

Laureatka konkursu

31 maja 2019 w Centrum Edukacyjnym IPN w Warszawie odbyła się uroczystość wręczenia nagród laureatom konkursu „Epizody z najnowszej historii Polski w komiksie”. Wśród najlepszych z najlepszych jest nasza uczennica – Blanka Jaworek, której komiks „Zdarzyło się we wrześniu” został doceniony przez jury.

Od 20 maja na „Przystanku Historia” w Warszawie, na ulicy Marszałkowskiej 21/25 można oglądać wystawę prac laureatów konkursu. A my zapraszamy na festyn, na którym będzie można zobaczyć komiks naszej uczennicy.

Laureatka

Laureatka ogólnopolskiego konkursu

Uczniowie klasy 3a wzięli udział w ogólnopolskim konkursie literackim „Moja bajka z Bratkiem”. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było napisanie przez dziecko bajki,  której bohaterem był Bratek. Bajkę miał kończyć pouczający morał. W klasie powstało kilkanaście ciekawych prac. Wysłaliśmy jedną.  Komisja spośród nadesłanych z całej Polski bajek wybrała 30 zwycięskich. Wśród nich znalazła się bajka  „O tym, że kłamstwo na krótkich nogach chodzi” napisana przez  naszą uczennicę Magdalenę Dudzik.

Zwycięskie bajki zostaną opublikowane w postaci Dziecięcej Księgi Bajek Bratka. Wydanie  tej książki planowane jest na początek nowego roku szkolnego.