Nie trzeba nikogo przekonywać o znaczeniu edukacji historycznej dla kształtowania tożsamości narodowej uczniów. Dwie kolejne środy były okazją dla kilku klas /1a, 4a, 6c, 6b/ do uczestnictwa w lekcjach historii w Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to miejsce niezwykłe, bowiem MPW to hołd mieszkańców Warszawy dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę. Najmłodsi uczniowie Jedynki poznawali symbole narodowe. Dowiedzieli się , że w czasie II wojny światowej symbole te były zakazane. Dzieci poznały znak „kotwicy” oraz powstańczy znak biało-czerwonej opaski. Uświadamiały sobie znaczenie symboli narodowych w trudnych momentach walki. Starsi uczniowie poznawali podstawowe fakty dotyczące czasu okupacji i Powstania Warszawskiego. Kim byli Powstańcy? Jakimi umiejętnościami musieli się wykazywać? Jakich zasad musieli przestrzegać? Uczniowie poprzez rozmowę i oglądanie ekspozycji poznali zadania powstańczej służby medycznej – sanitariuszy i sanitariuszek służących na polu walki, poznali funkcjonowanie powstańczej korespondencji. Mieli też możliwość zapoznania się z kopiami oryginalnych listów z Powstania. I choć przegraliśmy, to jednak wygraliśmy, bo powstanie udowodniło, że naród walczy.