Rodzicu, zapraszamy do pedagoga lub psychologa szkolnego, gdy:
- niepokoi Cię zachowanie dziecka
- zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się
- chcesz porozmawiać o dziecku i twoich z nim relacjach
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania
- masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc
- znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
Diagnoza psychologiczno-pedgogiczna
Jednym z podstawowych zadań zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest rozpoznawanie możliwości psychofizycznych uczniów oraz ich indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wśród uczniów grupy przedszkolnej, podczas badań sondażowych prowadzona jest ocena dojrzałości szkolnej obejmująca funkcjonowanie analizatorów, lateralizacji i uwagi oraz diagnoza logopedyczna.
U uczniów realizujących I etap edukacyjny diagnozujemy ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu (profilaktyka dysleksji).
Rozpoznanie obejmuje:
-psychologiczne badanie diagnostyczne dotyczące funkcji poznawczych i percepcyjno-motorycznych
-przesiewowe badania logopedyczne oraz diagnoza logopedyczna
-analiza poziomu wiadomości i umiejętności
-ocena predyspozycji i uzdolnień ucznia