Klasa 5a

Kliknij żeby wrócić do listy klas

Język angielski

Brainy_5_worksheet_Unit_6

Historia

27.03
Proszę przeczytać z podręcznika temat: Polska Bolesława Chrobrego (str.170-171). W zeszycie, pod tematem lekcji proszę odpowiedzieć pisemnie na pytanie 1 ze Sprawdź się (str.174) oraz opisać w kilku zdaniach zjazd gnieźnieński (data, przyczyny, skutki, kto brał udział). Proszę obejrzeć film Drzwi gnieźnieńskie- animacja na YouTube  https://youtu.be/cs9X2RiKb2E
25.03
Proszę o narysowanie komiksu o dowolnie wybranym  wydarzeniu historycznym (omawianym w bieżącym roku szkolnym). Stwórzcie minimum 6 obrazków (można więcej) na kartce w formacie A4 lub większej. Pamiętajcie o zachowaniu formy komiksu. Zdjęcia lub skany prac proszę wysyłać na adres mailowy: cholewska2@gmail.com

20.03

Wyobraźcie sobie, że jesteście doradcami Mieszka I i razem z nim musicie podjąć decyzję o PRZYJĘCIU CHRZTU. Wypiszcie mocne i słabe strony tej decyzji oraz wynikające z mocnych stron szanse, a ze słabych zagrożenia. Pracę można wykonać w tabeli: 

            Chrzest Polski

mocne strony  |  słabe strony

     szanse          |    zagrożenia              (analiza SWOT).

Skorzystajcie z podręcznika: Mieszko I i początki Polski (str. 165-169)

 

Proszę o zapoznanie się z tematem „Mieszko I i początki Polski”. Przesyłam Wam link do materiałów: https://epodreczniki.pl/a/mieszko-i—poczatki-panstwa-polskiego/DsBuZoaw7

  1. Przeczytajcie materiały
  2. Wysłuchajcie dostępnych audiobooków (Relacja Ibrahima Ibn Jakuba oraz Jak mieszkał Mieszko I)
  3. Wykonajcie  polecenia 1,2,3
  4. Wykonajcie online ćwiczenia 1,2,3

W razie braku możliwości pracy online zapoznajcie się z tematem z podręcznika (str. 165-169). Odpowiedzcie pisemnie, w zeszytach na pytanie 1 i 2 ze Sprawdź się (str.169)

Język polski

I. Kartka z pamiętnika.

– informacje dotyczące pamiętnika są w podręczniku na s. 113
– minimum ok. 100 -120 wyrazów, jednak, jeśli dziecko chce tę formę lepiej poćwiczyć to może napisać więcej

Pamiętnik:
– Piszemy w 1 os. liczby pojedynczej.
– Opisujemy wydarzenia z własnego punktu widzenia.
– Wyrażamy emocje – gniew, złość, radość, smutek.
– Używamy zwyczajnego, codziennego języka.
– Emocje wyrażamy słowami oraz znakami interpunkcyjnymi: wykrzyknikiem, pytajnikiem czy wielokropkiem.

II.  Ćwiczymy ortografię.
Poniżej linki do samodzielnej pracy i ćwiczeń ortograficznych:
https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6.php
https://www.ortograf.pl/dyktanda
http://www.ortofrajda.pl/

III. Podaje strony do samodzielnej pracy online:
https://epodreczniki.pl/a/czym-jest-sluchowisko-radiowe/DcDoY7Aml
https://epodreczniki.pl/b/jak-napisac-dobry-przepis-na-ulubiona-potrawe/P19k0blVN
https://epodreczniki.pl/b/w-teatrze-i-w-kinie-czyli-byc-odbiorca-sztuki/PyuZMCML7
https://epodreczniki.pl/a/wyrazy-dzwiekonasladowcze-w-poezji-i-prozie/Dg76FM8I1
https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5
https://epodreczniki.pl/a/bez-owijania-rzeczownika-w-bawelne/D6aCaUPY4
https://epodreczniki.pl/a/zubr-grzecznie-zuje-dojrzala-porzeczke-czyli-o-rz-i-z/DUhvwlJbR
https://epodreczniki.pl/a/koncert-zyczen-dla-dziadkow/D1GIoOKcT

Do obejrzenia i posłuchania:
◆ filmy:
• „Szatan z siódmej klasy” (1960)
• Tajemniczy ogród (reż. Agnieszka Holland, 1993),
• Charlie i fabryka czekolady (2005)
• W 80 dni dookoła świata (reż. Frank Coraci, 2004),
• Most do Terabithii (reż. Gabor Csupo, 2007)
• Alicja w Krainie Czarów (reż. Tim Burton, 2010)

◆ słuchowiska:
-„O krasnoludkach sierotce Marysi”
https://www.youtube.com/watch?v=hHxmm3h7UAc
-„O przygodach Koziołka Matołka”
https://www.youtube.com/watch?v=eCx4OGjU7oU

Zadania pisemne do wykonania w zeszycie:
1. Napisz przepis na ciasto. (Proszę by dzieci nie kopiowały z internetu, lecz samodzielnie napisały przepis )
2. Ćwiczenia do wykonania w zeszycie:
https://epodreczniki.pl/a/jak-notowac-zeby-zapamietac/DwG9tN6zv
zadania 1-6
zadanie 7 pkt 1