Matematykę można polubić

W klasie 3a i 4  realizowany jest projekt edukacyjny „W kompetencjach i umiejętnościach silni …”Aby zaktywizować uczniów  podczas zajęć  z matematyki  często pracujemy  metodą stacji zadaniowych. Metoda ta, ze względu na swój charakter, nie tylko uatrakcyjnia zajęcia, ale przede wszystkim zaangażuje wszystkich uczniów i wdraża do współpracy.

W zależności od okoliczności i pory roku stacje  rozwieszamy w klasie, na korytarzu, a nawet na szkolnym podwórku.  Przemieszczanie się i  konieczność poszukiwania kolejnych stacji  wzbudza w uczniach ciekawość Jeśli zespół szybciej radzi sobie z zadaniami,  może podjąć dodatkową aktywność – rozwiązywanie różnorodnych zagadek matematycznych. Spróbuj rozwiązać jedną z nich: „Przedwczoraj Ewa miała 17 lat. W przyszłym roku skończy 20 lat. Jak to możliwe?