„Ratujemy środowisko” – gra terenowa w 2a

Osnową gry  był komunikat dotyczący dziwnych zdarzeń w przyrodzie. Usychanie roślin, zasypywanie oczek wodnych, betonowanie każdego skrawka zieleni to tylko niektóre  niepokojące zjawiska. Uczniowie dowiadują się, że oni mogą ratować ziemię. Działania rozpoczęli  od odwiedzania kolejnych  miejsc. Tam czekały różne problemy do rozwiązania. Czytanie mapy, działanie zgodne z instrukcją, wędrówka wytyczoną  trasą, wykorzystanie informacji z otoczenia  to odpowiedzialne zadania.   Dzieci pracowały w dwóch grupach i spisały się wspaniale. Rebusy, krzyżówki, zdrapki, zaszyfrowane hasła i z każdego miejsca kod do zapamiętania. Prawidłowy szyfr pozwalał  otworzyć  skrzyneczki. Skarbem okazały się cebulki żonkili. Posadziliśmy je w szkolnym ogródku i z niecierpliwością czekamy na wiosnę. Drugoklasiści wiedzą, że mogą wiele zrobić dla środowiska: nie śmiecić, nie niszczyć, tylko segregować odpady i budować to, co piękne.