Nauka poprzez zabawę, logiczne myślenie i współzawodnictwo to walory edukacyjnych gier planszowych. Po różnorodnych wspólnych działaniach upamiętniających wydarzenia historyczne przyszedł czas na utrwalenie zdobytej wiedzy historycznej. Uczniowie klas 2 – 6 samodzielnie, w mniejszych i większych grupach tworzyli gry. Powstało kilkanaście propozycji. Są gry utrwalające pieśni hymniczne. Trzecioklasiści opracowali grę wykorzystując planszę z mapą Drugiej Rzeczpospolitej. Losowane pytania dotyczą wydarzeń historycznych, sławnych Polaków, pieśni patriotycznych, sentencji o Ojczyźnie. Jedna z klas opracowała Historyczne Memory. Powstały wartościowe pomoce do zajęć.
Gry planszowe wcześniej zapomniane, teraz wracają w zupełnie nowej odsłonie. Są alternatywną dla komputera. W czasie rozgrywki pomiędzy graczami wytwarza się specyficzna więź. Panuje atmosfera zabawy, ale i rywalizacji. By grać, dzieci muszą współpracować, a to bezcenna umiejętność. Wartością dodaną gier jest ćwiczenie koncentracji uwagi, pamięci a nade wszystko utrwalenie wiadomości o naszej Ojczyźnie.